colegiu | Uncategorized

Anul 2020 avea să aducă multe schimbări în viața noastră personală și profesională deopotrivă. Că vorbim de conducerea universității, personal administrativ, cadre didactice, elevi sau parteneri/colaboratori cu toții am fost nevoiți să ne adaptăm schimbărilor care au avut loc în contextul pandemiei de COVID-19, să respectăm norme de igienă, distanțare socială, testare, învățământ online.

Am fost „obligați” să facem față provocărilor care au fost de la diferite forme de boală în rândul cadrelor didactice sau al elevilor, până la dificultățile tehnice pe care a trebuit să le remediem în timp util. Și dacă la unele discipline trecerea în mediul online a fost una firească, la altele a fost o adevărată piatră de încercare.

Elevii s-au dovedit a fi extrem de înțelegători, conștientizând în cele din urmă că nimeni nu era pregătit pentru distanțare, învățământ online, suspendarea stagiului de pregătire practică, etc.

Am constatat că au apărut și probleme de ordin financiar, emoțional, oamenii erau epuizați psihic iar aceste lucruri nu puteau fi trecute cu vederea, astfel că din nou a trebuit să ne adaptăm situației și să cerem sprijinul colegilor noștri de la Centrul de Consiliere și Orientare în carieră, care prin intermediul doamnei psiholog Amina Pîrvescu au stabilit un program de lucru și au elaborat un set de măsuri care să vină în sprijinul celor care se simțeau depășiți de situație.

Deasemenea după un an de interacțiune predominantă în mediul online, au început să apară situații delicate, care fără intervenția unui specialist ar fi putut degenera și am fi vorbit astăzi despre bulliyng și/sau ciberbulliyng în cadrul colegiului. Conștientizând riscurile și mergând pe ideea de prevenție am apelat din nou la sprijinul oamenilor cu experiență în domeniu iar dl Bruno Demaille, mediator și negociator internațional, facilitator de dialog, cetățean de origine franceză, un specialist în comunicare profesională, un prieten de nădejde al Colegiului USH a stat la dispoziția cadrelor didactice și a elevilor, căutând împreună rezolvarea unor probleme și ieșirea din niște situații limită.

Chiar dacă în perioada 2020-2022 adaptarea a fost și este cuvântul cheie, toți factorii educaționali implicați au reușit să se reinventeze și să vadă partea bună a lucrurilor, transformând impedimentele în oportunități și explorând la maxim mediul online, reușind prin intermediul unor activități extracurriculare și prin organizarea unor schimburi de bune practici să aducă împreună oameni din medii și domenii diferite, contribuind astfel la calitatea actului educațional și la creșterea stimei de sine.

soc. Țibuleac-Dinu Marcela-secretar șef și cadru didactic al Colegiului USH București