colegiu | Uncategorized
Apărută în 2020, Şcoala Internaționalӑ Interdisciplinarӑ de Varӑ a Profesorilor și Dascӑlilor de Pretutindeni, se aflǎ la a III-a ediţie şi continuǎ sǎ fie un demers educațional inovativ, inițiat de Grupul Profesorilor și Dascӑlilor Romȃni de Pretutindeni prin Institutul de Cercetӑri, Politici și Evaluare în Educație (Asociaţia Profesorilor şi Dascǎlilor de Pretutindeni).
Cu sprijinul Institutului de Politici Socio-Educaționale şi a Grupului Profesorilor și Dascӑlilor de Pretutindeni a fost organizată la Balcic (Bulgaria) prima ediție a școlii de varӑ, urmatǎ anul trecut de ediţia din Viena, unde la propunerea Institutului de Cercetări, Politici şi Evaluare ȋn Educaţie APDP s-a revenit şi anul acesta cu selecţie de cursuri intensive (sincron şi asincron), workshop-uri şi prelegeri predate în limba romȃnӑ, limba englezӑ, limba spaniolǎ sau germanǎ ale reprezentanților partenerilor noştri educaţionali. Cursurile, atelierele pedagogice și workshop-urile din prezenta ediție acoperӑ o gamă de subiecte, în principal pe domeniul EDUCAŢIEI şi a LEGII EDUCAŢIEI derulȃndu-se în perioada 9- 12 august la Viena (Austria), la Centrul IBIS Styles Wien Messe Prater, Franzensbrückenstraße 26, 1020 Wien) şi online (prin platforma Zoom).
Situația postpandemicǎ și intenția de a proteja sănătatea și bunăstarea comunităților, au determinat continuarea organizării în paralel a acestei ediții cu prezența fizicӑ la Viena. Şcoala Internaționalӑ Interdisciplinarӑ de Varӑ a Profesorilor și Dascӑlilor de Pretutindeni sub egida Asociației Profesorilor și Dascӑlilor de Pretutindeni (filiala Viena), Institutul de Cercetӑri, Politici și Evaluare în Educație în colaborare cu diferite instituții de învӑțӑmȃnt preuniversitar și universitar din țarӑ și strӑinӑtate Şcoala Doctorală a Universităţii Pedagogice de Stat ION CREANGӐ din Chișinӑu, R. Moldova, Casa Corpului Didactic Neamț, Casa Corpului Didactic Olt, Universitatea de Stat din Tiraspol, cu sediul in Chişinău, Republica Moldova, Colegiul universitar Spiru Haret București, Asociaţia Obstească Inovație în Educație de Performanță, Chişinău, Republica Moldova, Asociația Cadrelor Didactice de Etnie Romȃnӑ din Ucraina, Cernӑuți, Asociaţia Interculturală Româno-Elenă DACIA și Școala de Limba Română, Cultură și Civilizație DACIA din Atena, Grecia, Verband Innovativer Bildungsberater – Wien și altele prin derularea ca activitate II în cadrul proiectului educațional Dezvoltarea profesionalӑ continuǎ a cadrelor didactice prin voluntariat, instruire şi cercetӑri interdisciplinare OPEN YOURSELF TO EDUCATION! ” / Continuous professional development of teachers through volunteering, training and interdisciplinary research OPEN YOURSELF TO EDUCATION! îşi propune prin partenerii sӑi:
– Să promoveze învățarea interculturală;
– Să integreze educația interculturale în proiectele școlare;
– Sӑ creascӑ nivelul de conștientizare a importanței lucrului cu tinerii pe probleme de diversitate și dezvoltarea unor proiecte naționale și internaționale în acest domeniu.
– Sӑ îmbunӑtӑțeascӑ nivelul competențelor digitale de bază ale cadrelor didactice (inclusiv de predare prin instrumente digitale – digital literacy) prin stimularea și utilizarea resurselor didactice inovative și transferul de informație;
– Sӑ promoveze educația pentru bunӑstare, educația prin atașament, educația pentru empatie în școli;
– Sӑ recunoașcӑ și sӑ valorizeze rezultatelor activității profesorilor din învățământul primar, gimnazial, liceal şi universitar care au o contribuție remarcabilă în educaţie şi cercetare;
– Sӑ promoveze colaborarea între organizațiile non-guvernamentale și instituțiile școlare;
– Sӑ valorizeze modelele de bună practică în vederea îmbunătățirii actului instructiveducativ;
– Să realizeze un volum de cercetӑri interdisciplinare cu sprijinul editurii Alfa a Casei Corpului Didactic Neamţ (având alocat ISBN 978-606-667-254-2).
Un model de bună practică în educație presupune cunoașterea sistematică a nevoilor și intereselor
fiecărui copil, adaptarea creativă a strategiilor didactice la specificul său (dar și la specificul
clasei/unității de învățământ/zonei socio-economice și culturale), implicarea actorilor din școală și
din comunitate în activitățile de învățare și promovarea unei învățări vizibile, inclusiv în condiții
speciale de urgență.
Prin implementarea acestui proiect ne dorim sӑ descoperim și sӑ promovӑm acele cadre didactice
(din comunitatea Asociației Profesorilor și Dascӑlilor de Pretutindeni) care:
Sӑ deținӑ competențele-cheie pe care să le dezvolte la elevi/studenți/ mentorați/ cursanți/
formabili,
Sӑ promoveze activități și practici didactice eficiente ce se pot multiplica în structurarea
achizițiilor elevilor/studenților/ mentoraților/ cursanților/ formabililor,
Sӑ inspire și sӑ sprijine parcursul educațional începȃnd cu educația timpurie și terminȃnd cu
educația adulților.
PARTENERI PROIECT EDUCAŢIONAL TRANSNAŢIONAL
INSTITUŢII EDUCAŢIONALE ŞI PROFESIONALE CARE SUSŢIN ACTIVITӐTILE DIN
PROIECT:
Şcoala Doctorală a Universităţii Pedagogice de Stat ION CREANGӐ din Chișinӑu (R. Moldova)
Universitatea de Stat din Tiraspol (cu sediul in Chişinău, Republica Moldova)
Casa Corpului Didactic Neamț (Piatra-Neamţ)
Casa Corpului Didactic Olt (Slatina)
DEVSTAT Statistical and Education Consulting (Valencia, Spania)
Asociația Profesorilor și Dascӑlilor de Pretutindeni, filiala Austria (Viena)
Yunus Emre Îlkokulu Osmaniye (Turcia)
Mehmet Akif Ersoy Îlkokulu Emirgazi- Konya (Tucia)
Asociația Profesorilor și Dascӑlilor de Pretutindeni, filiala Republica Moldova (Dondușeni, Corbu)
Asociația Cadrelor Didactice de Etnie Romȃnӑ din Ucraina (Cernӑuți, Ucraina)
Asociaţia Interculturală Româno-Elenă DACIA, Școala de Limba Română, Cultură și Civilizație
DACIA (Atena, Grecia)
Verband Innovativer Bildungsberater (Viena, Austria)
Asociaţia Consultanţilor educaţionali Inovativi (Dâmboviţa),
Asociația Centrul de Perfecționare Before & After School CONIL (București),
Asociația CTCM – Centrul de Training, Consultanță și Mediere Onești
Asociaţia Obstească Inovație în Educație de Performanță (Chişinău, Republica Moldova)
Asociaţia Internaţională UNIFERO (Atlanta, SUA)
Liceul Teoretic MIHAI EMINESCU, Sudarca (R. Moldova)
Colegiul Universitar SPIRU HARET (București)
Colegiul Național IULIA HASEDEU (București)
Colegiul Național RADU NEGRU (Fӑgӑraș)
Consiliul Mondial Romȃn (fil. București)
Liceul Tehnologic Special „Regina Elisabeta” (Bucureşti)
Liceul Tehnologic Topoloveni (Argeş)
Liceul Teoretic GRIGORE GHEBA ( Dumitrești, Vrancea)
Liceul Teoretic BRATCA (Bratca, Bihor)
Şcoala Primară MONTERRA (Bucureşti)
Şcoala Primarӑ CONIL (București)
Şcoala Gimnazialӑ nr. 32 (București)
Şcoala Gimnazialӑ nr. 46 (București)
Şcoala Gimnazialӑ nr. 39 (București)
Şcoala Gimnazialä Giuvărăşti (Giuväräşti, Olt)
Şcoala Gimnazialä nr.1 PETREU (Petreu, Bihor)
Şcoala Gimnazialä nr.2 Piatra Neamţ (Neamţ)
Şcoala Gimnazialӑ PETREŞTI (Petrești, Dȃmbovița)
Grădiniţa cu Program Prelungit Aripi Deschise (Piteşti)
Grӑdinița SCUFIŢA ROŞIE (București)
Grӑdinița nr.283 (București)
Grӑdinița nr. 97 (București)
Asociația Cultural Artistică JOC-B M R (București)
Asociația GRӐDINIŢA FLUTURAŞILOR ZGLOBII (Petrești, Dȃmbovița)
Biblioteca Orӑșeneascӑ AUREL IORDACHE, Gӑești (Dȃmbovița)
Colegiul universitar Spiru Haret, prin reprezentanții săi, în calitate de partener educațional participă cu mare bucurie la schimbul de bune practici alături de alți actori ai educației din dorința de a îmbunătăți actul educațional și relațiile interumane dar și de a aduce un plus valoare comunicării eficiente…